Miben segíthetünk?

Fizetési módok beállítása a Shopify webáruházban

Módosítva: 2019-10-11 09:43:10

Tartalomjegyzék:


Általános információk

Ahhoz, hogy az online boltodban a megfelelő fizetési módok közül tudjanak választani a felhasználók, el kell végezned az ehhez kapcsolódó beállításokat.

Mivel rengeteg népszerű fizetési mód közül választhatsz, amelyek rákerülnek később a számláidra is, ezért bemutatjuk a legnépszerűbb lehetőségek beállítási módjait, hogy ezzel is segítséget nyújtsunk neked.


Fizetési módok menüpont

Az fizetési módok beállítására szolgáló menüpontot a Settings menüpont Payment providers almenüjében éred el.

A menüpontba belépve az alábbi alapfelület fogad, itt lesz lehetőséged személyre szabni a fizetési mód beállításaid:


Utánvétel

Az offline fizetési módot a “Manual payment methods” gombra kattintva tudod hozzáadni a boltodhoz.

Ahhoz, hogy ezt a fizetési módot használd két lehetőséged is van. Vagy használod az előre rögzített Cash on Delivery (COD) opciót, vagy kézzel felviszel egy új fizetési módot amit a “Create custom payment method” gombbal tudsz megtenni. Ez azért ajánlott, mert így megadhatod, hogy milyen módon lássák a felhasználók az adott fizetési módot.

A felugró ablakban add meg a fizetési mód nevét, a leírását és azt, hogy mi jelenjen meg a felhasználó számára abban az esetben ha sikeres rendelés leadás történt.

Az itt megadott név azért lesz fontos, mert ezt a nevet kell összepárosítanod majd a Billingo alkalmazásban a fizetési mód párjával.

Amint elkészültél a kitöltéssel az “Activate” gombbal a fizetési módot aktiválod is a webáruházadban.

Amint sikeresen aktiváltad a fizetési módot, a fizetési módoknál, aktívként fog látszani a listában.

Ne feledd, hogy a Billingo alkalmazásban a fizetési módokat össze kell majd párosítanod a Billingoban szereplő megfelelőjével ahhoz, hogy a jó fizetési mód jelenjen meg a kiállított számlán!


Banki átutalás

Mivel a banki átutalás is manualitást igényel, ezért offline fizetési módnak minősül a rendszer szempontjából. Az offline fizetési módot a “Manual payment methods” gombra kattintva tudod hozzáadni a boltodhoz.

Kattints a “Create custom payment method” gombra, és a felugró ablakban add meg a szükséges adatokat.

A névhez megadhatod az Átutalást, Banki átutalást akár sima Utalást is. Ezt fogja látni a felhasználó a fizetési felületen a kosárban.

A leíráshoz megadhatod, hogy mi történik ha ezt a fizetési módot választja, esetleg hány napja van arra, hogy elutalja ezt az összeget a számládra, vagy, hogy mikor történik a postázás, milyen feltételhez kötöd azt.

A payment instructions akkor jelenik meg az ügyfélnek, ha sikeresen leadta a rendelését. Itt megadhatsz tájékoztatást, vagy akár bankszámlaszámot ahova el kell utalnia a rendeléshez kapcsolódó összeget.

Az itt megadott név azért lesz fontos, mert ezt a nevet kell összepárosítanod majd a Billingo alkalmazásban a fizetési mód párjával.

Az “Activate” gomb megnyomását követően a fizetési mód aktiválódik a felhasználók számára és a fizetési módok listájában is megjelenik.

Ne feledd, hogy a Billingo alkalmazásban a fizetési módokat össze kell majd párosítanod a Billingoban szereplő megfelelőjével ahhoz, hogy a jó fizetési mód jelenjen meg a kiállított számlán!


PayPal

Mi az a PayPal?

Ez a fizetési mód egy nemzetközileg elfogadott online fizetési platform, ami rendkívül elterjedt a felhasználók körében. Biztonságos online fizetési módot épít ki a felhasználó és a vásárlói felület között. A beállításoknak köszönhetően mind bankkártyával mind PayPal fiókkal lehetővé teszi az online fizetést.

Beállítási segédletünk a Shopify oldali beállítást mutatja be, ezen felül szükség lehet további fiókbeállításokra a PayPal felületén, ami engedélyezi a fizetések begyűjtését.


PayPal fizetési mód aktiválása

A fizetési módok felületén kattints az “Activate PayPal Express Checkout” gombra.

A következő lépésben a felület átnavigál a PayPal oldalára, ahol meg kell adnod a PayPal fiókod e-mail címét.

A next gombra kattintva tovább navigál a felület a bejelentkezési felületre. Itt az e-mail címed mellett a jelszavad is meg kell adnod, vagy ha még nincs fiókod, akkor lehetőséged van regisztrálni egyet.

A bejelentkezést követően a rendszer összeköti a fiókod a Shopify boltoddal.
Ezt az alábbi visszaigazolással mutatja a PayPal felülete.
A “Go back to Shopify” gombbal visszanavigál a rendszer az online boltod oldalára.

Az aktiválást követően a felület arról tájékoztat, hogy a PayPal küldeni fog neked egy e-mailt azokkal az instrukciókkal, hogy miként tudod beállítani a PayPal Business fiókod, és ennek segítségével begyűjteni a vásárlások összegét.

Ne feledd, hogy a Billingo alkalmazásban a fizetési módokat össze kell majd párosítanod a Billingoban szereplő megfelelőjével ahhoz, hogy a jó fizetési mód jelenjen meg a kiállított számlán!


SimplePay

Mi az a SimplePay?

Az OTP Mobile által fejlesztett SimplePay online fizetési mód elterjedt a hazai webes kereskedelemben.
A felületen bankkártyával és Simple fiókkal egyaránt elvégezhető a fizetés gyorsan és egyszerűen.

A fizetés a SimplePay felületén történik, ahol biztonságos kapcsolatot épít ki a rendszer a felhasználó és a fizetési felület között.

Ahhoz, hogy SimplePay kereskedői fiókkal rendelkezz, közvetlenül a szolgáltatóval kell szerződést kötnöd!
Ebben munkatársaink nem tudnak segíteni neked, további információkat a hivatalos weboldalon találsz: https://www.simplepay.hu/kereskedoknek


SimplePay fizetési applikáció telepítése

Az előző fizetési módoktól eltérően, a SimplePay fizetési mód aktiválásához az alkalmazást külön kell megtennünk.

A Shopify applikációk listájában nem találod meg, így a http://simplepayforshopify.com/install/ felületen kell telepítened.

A megjelenő felületen add meg a boltneved úgy, hogy egészítsd ki a myshopify.com végződéssel.
Tehát például sajatboltomneve.myshopify.com

Ezt követően pedig kattints az “Install SimplePay for Shopify App” gombra.

Ezt követően a telepítési folyamatot a megjelenő felületen a “Continue setup” gombbal tudod folytatni.

Ezt követően az alkalmazás jelzi, hogy milyen adatokhoz fog hozzáférni, ezt engedélyezned kell és folytatni a telepítést az “Install unlisted app” gombbal.


SimplePay applikáció beállítása

Az alkalmazás már telepítésre került, viszont a beállítások még hátravannak.

Addig amíg a Gateway Status inactive értéket mutat, nem megfelelő a beállítás.

A további beállításokhoz kattints a “Settings” gombra.

A beállításoknál meg kell adnod, hogy a fizetési felület (payment page language) milyen nyelven jelenjen meg, emellett a pénznemet (default currency) is a boltodnak megfelelően kell beállítanod.

A szolgáltatótól a szerződéskötést követően kapni fogsz egy Merchant Account ID-t és egy Secret keyt ami a fiókhoz kapcsolódik, ezt itt meg kell adnod a fiókok párosításához.

Ezt követően el kell fogadnod a licence feltételeket és meg kell adnod a cégneved, majd a “Save” gombbal mentheted el a beállításaid.

Amennyiben megfelelően adtad meg az adatokat, a Gateway Status Active értékre vált.

Itt még nem ért véget a beállítás, a fizetési módoknál is aktívra kell állítanod a SimplePayt.


SimplePay fizetési mód aktiválás

A fizetési mód aktiválásához menj a Settings menüpont Payment providers almenüjébe.

Itt nyomj a “Choose third-party provider” gombra, mivel egy külső szolgáltatót kell aktiválnod.

Alapból nem sorolja ezeket fel a rendszer így a “See all supported providers” gombra kattintva kilistázhatod az összes támogatott szolgáltatót.

A megjelenő lista keresőjét használhatod. Keress rá a SimplePay-re.

Ezt követően kattints a fizetési módra, ami elnavigál a beállításaihoz.

Add meg a Merchant Account ID-d és a titkos kulcsot, amit a szerződéskötésnél kaptál.

Kiválaszthatod, hogy az alkalmazást éles, vagy teszt módban szeretnéd használni, a teszt módhoz pipáld be az “Enable test mode” opciót. Majd ha végeztél a kitöltéssel, kattints az “Activate SimplePay (powered by OTP Mobil) gombra.

Teszt mód esetén minden fizetés csak szimulált környezetben történik, ezt jelzi a rendszer is.

Amint aktiváltad a fizetési módot, az oldal felső részén tudsz visszalépni a fizetési módokhoz.

Amint ezzel elkészültél, sikeresen beállítottad és aktiváltad a SimplePay fizetési módot:

Ne feledd, hogy a Billingo alkalmazásban a fizetési módokat össze kell majd párosítanod a Billingoban szereplő megfelelőjével ahhoz, hogy a jó fizetési mód jelenjen meg a kiállított számlán!


Fizetési módok megjelenése a kosár felületén

A korábbi beállítások alapján a felhasználó számára az alábbi módon jelennek meg a beállított fizetési módok:

Fontos, hogy a megfelelő fizetési mód párosítást elvégezd a Billingo alkalmazásban, mivel így kerülnek a kiállított számlákra a megfelelő fizetési módok.


A következő segédletünkben az adókkal kapcsolatos beállításokat mutatjuk be, amennyiben többet szeretnél erről olvasni, kattints ide: Adó beállítási lehetőségek Shopifyben