Miben segíthetünk?

Billingo alkalmazás telepítése és beállítása Shopify webáruházban

Módosítva: 2020-04-01 06:59:04

Tartalomjegyzék:


Általános információk

A Shopify online bolt segítségével értékesítheted termékeid. Természetesen ezekről az eladásokról számlát is kell kiállítanod. Erre lesz segítséged a Billingo alkalmazás, ahol folyamatos fejlesztéseinkkel arra törekszünk, hogy számodra az automatizált számlázás a megfelelő lehetőségeket nyújtsa.

A Shopifyhez kapcsolódó Billingo alkalmazás fejlesztőink által kerül frissítésre, így neked nem szükséges manuális frissítéseket végezned. Amint elérhetővé válik egy új funkció, ezt azonnal látni fogod.


Billingo alkalmazás telepítése

A Billingo alkalmazás jelenleg nem található meg a listázott Shopify alkalmazások között, ezért saját kezűleg kell telepítened.

Amint elkészültél az alapbeállításokkal, nyisd meg az alábbi linket, a Billingo alkalmazás telepítésének elindításához: shopify.billingo.hu

A megjelenő felületen, add meg a boltod nevét és egészítsd ki a “.myshopify.com” végződéssel.
Tehát ahogy az alábbi példában is látszik ebben a formában kell ezt megadnod “boltomneve.myshopify.com” . (Itt nem kell megadnod a https:// előtagot a boltneved előtt)

Amint ezt megtetted, kattints az “Install” gombra.

A telepítés elindul, a következő felületen listázza a rendszer, hogy milyen hozzáféréseket fog adni a Billingo alkalmazásnak a Shopify. Kattints az “Install unlisted app” gombra a folytatáshoz.

Az alkalmazás telepítése ezzel elkészült, megjelenik a Billingo alkalmazás beállításokat tartalmazó felülete.


Billingo alkalmazás beállításai

Az alkalmazás első beállításait a telepítés után tudod megtenni, ezt még a telepítési felület biztosítja neked.

Fontos, hogy a telepítést követően a Billingo alkalmazás már elérhető lesz a Shopify online bolt Apps menüpontjában, így bármikor tudsz módosítani a későbbiekben ezeken a beállításokon.

API kulcsok és azok generálása

Az első blokkban össze kell kapcsolnod a Billingo fiókod az alkalmazással.
Erre a két API kulcs lesz a segítségedre. Az API kulcsok egy olyan kapcsolatot építenek ki a két rendszer között, amelyek biztonságosan adják át a számla kiállításhoz szükséges információkat a Billingo fiókunknak. Ezt követően a Billingo fiók pedig a Shopify számára visszaadja ugyanezen a csatornán a kiállított számla elérhetőségét, így mindkét oldalon automatikusan lezajlik a folyamat.

API kulcsot a fiókodban tudsz generálni, az API menüpont API almenüjében.
Ezt ide kattintva elérheted: https://app.billingo.hu/api

Az “Új kulcs kérése” gombra kattintva a rendszer készít neked egy nyilvános/publikus kulcsot és egy privát kulcsot. A kulcsokat érdemes elnevezni, mert több webáruház összekötéshez is alkalmazhatod.

A privát kulcsot a pajzs ikonra kattintva tudod majd kimásolni a fiókodból.

Ahhoz, hogy élesben is használni tudd az API kapcsolatokat, Billingo előfizetéssel kell rendelkezned!
Az ingyenes fiók nem tartalmazza az API kapcsolaton keresztüli számla kiállítás lehetőségét.

Fiókok összekötése

A két kulcsot másold ki, és illeszd be a Billingo alkalmazás megfelelő mezőibe.

Ezt követően adhatsz meg számlatömb ID-t, ha külön számlatömböt használsz. Amennyiben ezt nem adod meg, úgy az alap tömböt fogja használni a rendszer.

Fontos, hogy amint megadtad a két kulcsot, görgess az oldal aljára és nyomj a “Mentés” gombra!
Ez azért fontos, még a többi beállítás előtt, mert így tudja a rendszer összekötni a Billingo fiókod és a boltod, ezáltal jelennek meg a beállítási lehetőségek bizonyos pontoknál.

Számla beállítások az alkalmazásban

Az itt megadott beállításokat úgy kell kezelned, hogy a saját számlázási szokásaidnak megfelelően működjön. Ezáltal az itt bemutatott példa lehetséges, hogy számodra nem megfelelő, viszont könnyedén beállíthatod azt amire szükséged van.

Számla fizetési határidő:
A számla kiállításától számított határidő, amelyet napokban tudsz megadni.

Számla teljesítés dátuma:
A számla kiállításától számított teljesítési dátum, napokban (0: adott nap, 1: holnap, 2: holnapután)

Számla generálása:
Itt tudod beállítani, hogy a rendszer mikor állítsa ki a számlát a felhasználó részére.

Választható lehetőségek:

  • Rendeléskor:
    Ebben az esetben már a rendelés leadásakor kiállításra kerül a számla automatikusan.

  • Fizetettre állításkor:
    Ez egy kontrolláltabb állapot. Ilyen esetben az adminisztrátornak kell jóváhagyni azt, hogy a vásárlás összege beérkezett. Ezt követően amint a rendelés állapota fizetett lesz, a számla kiállításra kerül.
    Ezen felül, érvényes ez az online fizetési módokra is, ahol azonnal elvégezhető a fizetés, így ha ezt a rendszer igazolja, teljesített állapotba kerül a rendelés, a számla pedig kiállításra kerül.

Számla küldése e-mailben:
A Billingo rendszere e-mailben fogja megküldeni a számlát ügyfelének, ha az opció be van kapcsolva

Számla típusa:
Választhatsz, hogy Elektronikus vagy Hagyományos számlát készítsen a rendszer.

Számla típusa:
Kiválaszthatod, hogy milyen típusú számlát készítsen a rendszer.

Választható lehetőségek:

  • Piszkozat

  • Proforma

  • Éles számla

Számla nyelve:
Kiválaszthatod, hogy milyen nyelven készüljenek el az általad kiállított számlák.

Választható lehetőségek:

  • Magyar

  • Angol

  • Német

Kerekítés:
Itt adhatod meg, hogy a számla végösszegét milyen értékre kerekítse a rendszer.
Ezzel elkerülhetők az adókból vagy kedvezményekből adódó esetleges tizedesjegyek megjelenése.

Választható lehetőségek:

  • Nincs

  • 1-re

  • 5-re

  • 10-re

Számla megjegyzés:
Az itt megadott szöveg minden számlán szerepelni fog

Használható változók:

  • %order_id%, a Shopify rendelésazonosítót jeleníti meg

  • %order_number%, a Shopify rendelés számot írja a számlára

Egység:
A számlára kerülő termékek alapegységét jelöli, amit kézzel adhatsz meg.

Például lehetnek az alábbiak:

  • db

  • kg

  • liter

ÁFA felülírás:
ÁFA megnevezésének globális cseréje az itt beállítottra. Ezt akkor cseréli ki a rendszer, ha választasz egy értéket, így a teljes boltból számlázott tételen a kiválasztott érték jelenik meg.

Választható lehetőségek
  • AM

  • EU

  • FAD

  • ÁTHK

  • AAM

  • AKK

  • TAM

  • EUK

  • MAA

  • F.AFA

  • K.AFA

  • ÁKK

  • EU/EUK, ország alapján

ÁFA felülírás szállítóknál is:
Eldöntheted, hogy a szállítási díjnál is kicserélődjön-e az ÁFA.
Például: termékeknél legyen felülírás 'AM'-re, de a szállítás 27% maradjon, akkor állítsd 'Nem'-re az értéket.

ÁFA csere, ha 0%:
Ha 0%-ra jön ki az ÁFA, akkor legyen kicserélve az itt kiválasztottra.

Választható lehetőségek
  • AM

  • EU

  • FAD

  • ÁTHK

  • AAM

  • AKK

  • TAM

  • EUK

  • MAA

  • F.AFA

  • K.AFA

  • ÁKK

Számla URL beírása a rendelés megjegyzései közé:
A Billingo által generált számla elérési útját (linkjét) jeleníthetjük meg vele a kiállított számlán a megjegyzés részben.

Cikkszám kerüljön a számlára:
Az igen értéket választva megadhatod, hogy a termékek cikkszámai megjelenjenek a kiállított számlán.

Fizetési módok beállítása/párosítása

A korábban rögzített fizetési módokat ebben a blokkban kell megadnod.

Több esetben okozott már problémát, hogy a számlákon nem a megfelelő fizetési mód szerepelt.

Ez azért van, mert az itt meghatározott módon nem megfelelően került összecsatolásra a Shopifyban megadott és a Billingo alkalmazásban szereplő fizetési mód.

Fontos, hogy itt a baloldali oszlopban pontosan azt az értéket kell megadnod soronként, amit a fizetési módok beállításainál adtál meg. Ha erre nem emlékszel esetleg, nyisd meg a fizetési módokat és másold ki a szükséges fizetés mód nevét, majd illeszd be a baloldali oszlopba. Jobboldalon pedig válaszd ki a megfelelő párját.

Tehát például, ha azt adtad meg a fizetési módoknál, hogy Banki átutalás, a fizetési módhoz, akkor a baloldali oszlopban ezt kell feltüntetned, a jobboldali választó listában pedig az Átutalás értéket kell választanod.

A fizetési módok beállításáról ide kattintva találod a segédletünket:
Fizetési módok beállítása a Shopify webáruházban

A fizetési módok alatt megjelenítettünk pár gyakran használt fizetési mód értéket, általánosságban ezekkel megfelelően jelennek meg a számlán az adatok. Fontos, hogy ha valahol azt látod, hogy mindent kisbetűvel írtunk, úgy azt neked is abban a formában kell megadnod.

Például a PayPal csak akkor fog megfelelően működni ha paypalként csupa kisbetűvel adod meg.

Itt már nincs más dolgod, mint a mentés gombra kattintani és visszatérhetsz a Shopify adminisztrációs felületére.


Gyakori fizetési módok

A korábbi tapasztalataink alapján a fizetési módokból több olyan beállítási eltérés is lehet ami miatt nem megfelelő a számlám a fizetési mód megjelenése.

Az alábbi példánkon, az általunk korábban tesztelt fizetési módok rögzítési formáját látod.

A baloldali mezőben az általunk megadott fizetési mód nevét látod, jobboldalon pedig a mellé párosított Billingo megfelelőjét.

Ahány fizetési móddal rendelkezel, a párosítást annyi sorban kell elvégezned.

Amennyiben nem használsz többet a rögzítetteken felül, az üres sorokat “Inaktív” állapotban kell hagynod.

Pár gyakran használt fizetési mód helyes értéke a Shopifyben - ezeket a baloldali oszlopban kell feltüntetned:

  • Shopify Utánvétes fizetés:
    Ahogy az opció neve meg van adva a fizetési módnál:
    Cash on Delivery (COD), vagy Utánvétes fizetés, vagy Utánvét

  • Shopify Banki átutalás:
    Ahogy az opció neve megvan adva, például a fizetési módnál:
    Bank Deposit, vagy Banki átutalás, vagy Előre utalás

  • SimplePay (powered by OTP Mobil):
    simplepay_powered_by_otp_mobil_

  • Borgun:
    borgun_payment_page

  • PayPal:
    paypal

  • 2Checkout:
    two_checkout

Sajnos a Shopify nem teszi lehetővé a fizetési módok kiolvasását, így nem tudunk legördülő listás kiválasztást biztosítani. Néhány opció a megjelenített/beállított nevet használja, míg mások eltérnek ettől.

A fizetési módokat a baloldali oszlopban soronként add meg, ezt követően a jobboldalon párosítsd hozzá azt a fizetési módot a Billingoból amit a számlán szeretnél látni az adott fizetési módnál.


Billingo alkalmazás értékeinek módosítása

Abban az esetben, ha módosítani szeretnél a Billingo alkalmazás beállításain, természetesen erre is van lehetőséged.

A Shopify adminisztrációs felületén válaszd az Apps menüpontot, ahol a telepített alkalmazások között már látni fogod a Billingo alkalmazást.

Kattints az alkalmazás nevére a beállítások megnyitásához:

Itt már a Shopify felületén belül tudod kezelni az alkalmazás beállításokat.

Módosítást követően mindig nyomj az oldal alján található mentés gombra, mivel az oldalon automatikus mentés nem történik a változtatott beállításokról.


Következő segédletünkben a kuponok létrehozásával és azok kezelésével ismerkedhetsz meg. Segédletünk eléréséhez kattints ide: Kupon létrehozás és kezelés Shopify webáruházban