Miben segíthetünk?

Így működik a SoftPOS

Módosítva: 2021-09-29 10:17:09

SoftPOS igénylése

 A Billingo applikáción belül a SoftPOS menüpont alatt igényelheted a szolgáltatást. Ehhez kattints a SoftPOS igénylése gombra és töltsd ki az adatlapot, hogy szolgáltatónk, a Global Payments az azonosítással kapcsolatban felvehesse veled a kapcsolatot.

Jó, ha tudod: A SoftPOS alkalmazás használatához egy min. Android 8.0 operációs rendszerrel működő, NFC-képes mobiltelefon vagy tablet, valamint internetkapcsolat szükséges. A mobil bankkártyás fizetési technológiát az iOS jelenleg nem támogatja.

SoftPOS igénylésekor az alábbi információkat  kell megadnod:

Vállalkozás adatai

  • Vállalkozás neve

  • Ország

  • Irányítószám

  • Település

  • Közterület neve

  • Adószáma (csoportos adószám)

Kapcsolattartó adatai

  • Kapcsolattartó neve

  • Kapcsolattartó e-mail címe

  • Kapcsolattartó telefonszáma

Tranzakciós adatok

  • Várható éves bankkártyaforgalom (HUF)

  • Egy tranzakció átlagos értéke (HUF)

  • Elsődleges ügyfélkör (magányszemély, vállalkozások)

 

A SoftPOS szolgáltatás igénybevételéhez szerződés aláírására van szükség a  Global Payments-szel. 

Miután létrejött a szerződés, az igénylés során megadott e-mail címre kapsz egy aktiváló e-mailt, amelyben szerepel a Terminal ID-d (TID) és a jelszód.

Mobiltelefonodra telepítened kell a PhonePos app-ot, amely a fizetés és minden SoftPOS-sal kapcsolatos funkció lebonyolításáért felel a háttérben.

Az applikáció telepítése után meg kell adnod a Terminal ID-t (TID) és a jelszót az aktiváláshoz. 

 

A képernyőn a PhonePos-nak 3 állapota lehet:

  • Zöld és sárga: Minden rendben

  • Narancssárga: Hiba, ebben az esetben nem fog menni a fizetés.

Az adatok kitöltése és elküldése után a Billingóban a SoftPOS menüpontra kattintva az alábbi képernyőt láthatod.

 

 

 A SoftPOS használatához írd be a Terminal ID-t és kattints a Kapcsolódás gombra. 

FONTOS: Amennyiben sikertelen a kapcsolódás, ellenőrizd, hogy a beírt Terminal ID biztosan megegyezik-e a PhonePos-ban megadott TID-vel.

Amennyiben a Billingo rendben tudott kapcsolódni a PhonePos-hoz, a tranzakciós  lista oldalt láthatod mobilAPP-od képernyőjén és minden egyes belépéskor a továbbiakban ez az oldal jelenik meg.

Fizetési tranzakciók

 

Fizetési tranzakciót az Új Tranzakció gombra kattintva kezdeményezhetsz.

 A vásárlás indításakor meg kell adnod az összeget. Jelenleg csak HUF-ban történő fizetésre van lehetőség. Ezután kattints a Vásárlás gombra.

A fizetéshez a telefon hátoldalához kell érinteni a bankkártyát.

 A képernyőn láthatod, amikor a kártya beolvasása sikeresen megtörtént, ekkor eltávolíthatod a kártyát.

Sikeres fizetés esetén a Megtörtént a fizetés információ tűnik fel.

 

Ezt követően a tranzakció részleteit láthatod.

 A Tranzakció bizonylatot megtekintheted és PDF-ben elmentheted, amit aztán nyomtathatsz vagy kiküldhetsz e-mailben. 

FONTOS: A Tranzakció bizonylat még csak a kártyás tranzakciót azonosítja, hagyományos vagy e-számlát ezután tudsz majd készíteni, erről ne feledkezz meg!

A Bizonylat készítése gombra kattintva állíthatsz ki számlát vagy e-számlát.

Tranzakciót vissza is tudsz vonni, de minden esetben csak a legutolsót. Visszavonáskor a vásárlónak is jelen kell lennie, ugyanis ismét érintenie kell a bankkártyáját, mint a fizetési folyamat során.

Bizonylat kiállítása

A Bizonylat kiállításánál tudod kiválasztani, hogy a tranzakcióról milyen bizonylattípust szeretnél kiállítani. 

Készíthetsz:

  • számlát

  • e-számlát

Ezután nyomd meg a Tovább gombot.

Majd töltsd ki a bizonylat adatait:

Az ismert adatokat a Billingo automatikusan betölti és ezeket nem tudod változtatni, ilyen a:

  • fizetési mód (bankkártyás fizetés)

  • pénznem (HUF)

  • teljesítés időpontja (amikor a fizetés történt)

  • fizetési határidő (nincs)

A kapcsolódó bizonylat (számla/e-számla) kiállításánál fontos, hogy a bizonylat végösszegének meg kell egyeznie a tranzakció végösszegével. Amennyiben a két összeg eltér, a Billingo felhívja erre a figyelmedet. A Vissza gombra kattintva tudod módosítani a tételt.

Sikeres módosítás után - amennyiben megegyeznek az összegek - tudod létrehozni a bizonylatot.

Számlák esetén a NAV adatszolgáltatás automatikusan megtörténik, amennyiben a Billingo fiók összekapcsolásra került a NAV Online Számla rendszerével. Az adatszolgáltatás kikapcsolható, de ebben az esetben a Billingo figyelmeztet, hogy a számlák jelentésének elmulasztása bírságot vonhat maga után.

Minden esetben ellenőrizd kiállított számlád NAV státuszát, ugyanis a piros x NAV ikon esetén a Billingo nem tudta beküldeni a számlát az adóhatóság rendszerébe hiányos vagy hibás adatok miatt. Ebben az esetben valószínűleg sztornóznod kell a számlát. 

 Bizonylatműveletek

A kiállított bizonylatot megtekintheted, készíthetsz róla másolatot vagy elküldheted.

Ezen kívül az alábbi műveleteket végezheted el:

  • Oldal nyomtatás (A4)

  • Blokknyomtatás (58 mm és 80 mm)

  • Bizonylat előzmények

  • Értesítés küldése

  • Sztornó

  • Fizetési történet

  • Fizetettre állítás

Tranzakciólista

 

A tranzakciós listában megtekintheted az összes tranzakciót az adott napon, valamint az aktuális egyenleget. 

A lenyíló menü segítségével az aznapi, valamint az utolsó egy hónap tranzakcióit listázhatod.

Adott tranzakcióra kattintva megnézheted annak részletes adatait.

Lehetőséged van a tranzakciók kiürítésére is a kuka ikon segítségével, ebben az esetben kitörlöd az összes tranzakciót. Ekkor Billingód rá is kérdez, hogy biztosan szeretnéd-e törölni az adott listát.