A Követeléskezelő segít behajtani a lejárt határidejű kintlévőségeidet, akkor is, amikor a fizetési emlékeztető már nem bizonyul elegendőnek. A folyamatot közvetlenül a Billingo fiókodból indíthatod és ott is követheted nyomon a státuszok változásait.
A követeléskezelést külső, tapasztalt partnercégünk végzi, ezért a szolgáltatás használatához külön szerződés szükséges. Ehhez töltsd le a dokumentumot, majd töltsd fel az aláírt szerződést és az aláírási címpéldányt. Amennyiben egyéni vállalkozó vagy, úgy kérlek személyi igazolványodat töltsd fel.
Fontos! A kapcsolattartás során megadott telefonszámodra érkezik partnerünktől egy SMS kód. Ennek visszaküldésével igazolhatod személyed hitelességét, és ezzel zárul a szerződéskötés folyamata.
A Kintlévőségkezelés menüpontban egy helyen, átláthatóan vezetjük neked a lejárt határidejű számláidat. Ezekre indíthatsz követeléskezelést a Lejárt számlák tab alatt.
Jelöld ki, hogy melyik számlákra szeretnél követeléskezelést indítani.
Billingo tipp: Minél több számlára indítasz követeléskezelés, annál nagyobb kedvezményt kapsz a sikerdíjból. Minél rövidebb ideje járt le a behajtandó számla, annál nagyobb a sikeres követeléskezelés esélye.
A Követeléskezelésben partnerenként testre szabhatod az ügyintézés kommunikációs stílusát. A számlák lejárati napja alapján rendszerünk automatikusan javaslatot tesz arra, hogy melyik behajtási módozatot használd. Előfordulhat olyan eset, hogy Te magad már nem tudsz változtatni a behajtási módozaton.
Soft behajtási mód
Ezt az eljárási típust akkor válaszd, ha úgy ítéled meg, hogy a követelés kevesebb megkereséssel is behajtható. Költséghatékony megoldás a rövid ideje lejárt követelések kezeléséhez.
Classic behajtási mód
Ezt az eljárási típust akkor ajánljuk, ha a lejárt számla késedelme meghaladja a 30 napot, és a Soft kezelésnél több megkeresést igényel a kintlévőség behajtása.
Hard behajtási mód
Abban az esetben javasoljuk ezt az eljárást, ha a tartozás több, mint 60 napja lejárt és az adóst várhatóan többször kell megkeresni a kintlévőség rendezéséhez.
A kintlévőség minél hatékonyabb behajtásához elkerülhetetlen, hogy minél több és pontos adatot adj meg.
Töltsd ki a saját, az adós és kapcsolattartójának pontos adatait, e-mail címét, telefonszámát, illetve adj meg minél több információt magáról a kintlévőségről is. Ehhez a számla mellé akár dokumentumokat, pl. megrendelőlapot, teljesítési igazolást stb. is feltölthetsz. A megkeresések során ezekre is hivatkozhat a követelés kezelésével megbízott ügyintéző.
Kötelezően kitöltendő adatok:
Adós e-mail címe
Adós telefonszáma
kapcsolattartójának neve
Adós kapcsolattartójának beosztása
Opcionálisan megadható adatok:
Megjegyzés
Kintlévőség megnevezése
Dokumentum feltöltés (PNG, JPG, JPEG formátumban, max 10 MB méretben)
Megjegyzés a dokumentumhoz
Fontos! Amennyiben több mint egy fotót készítesz, vagy külön szkennelsz be dokumentumokat, a feltöltés előtt győződj meg róla, hogy egy dokumentumként csatolod őket.
Kötelezően kitöltendő saját adatok:
Vezetéknév
Keresztnév
E-mail cím
Telefonszám
Bankszámlaszám (ahova kéred a követelés beszedését)
Kapcsolattartó adatai, ha eltérnek a megadottól
Utolsó lépésként az összegzés során ellenőrizd még egyszer a megadott adatok valódiságát.
A követeléskezelésre kiválasztott számlák összegétől, mennyiségétől és a behajtás módjától függően a rendszer automatikusan kalkulálja a sikerdíjat.
Ha minden adat stimmel, indítsd el a követeléskezelést.
Ezt követően partnerünk 1 munkanapon belül felveszi a kapcsolatot az adóssal.
A követeléskezelés elindítását követően a számla átkerül a Követeléskezelés alatt tab alá, ettől kezdve itt követheted nyomon a folyamat alakulását.
Itt pontosan, megbízások szerint csoportosítva látod a követelés adatait:
az adós nevét
a számla sorszámát
a megbízás dátumát
a követelés összegét
a beszedett összeget
a sikerdíj összegét
A különböző megbízásokat alatt megtalálod az adott megbízásban kezelt számlákat.
A követeléskezelési folyamat aktuális státuszát a behajtást végző ügyintéző folyamatosan rögzíti. Így bármikor ellenőrizheted, milyen választ adott és milyen ígéretet tett az adós a kintlévőség rendezésére.
Amennyiben a számla pénzügyi teljesítése megtörtént, állítsd fizetettre a bizonylat státuszát. Ekkor a Követeléskezelés alatt tabról átkerül a Teljesült követelések tab alá. Ezzel a követeléskezelési folyamat lezárul, már csak a sikerdíjat kell rendezned.
A követeléskezelésre kiadott megbízást x napon belül visszavonhatod. Ehhez kattints a számla melletti műveleti gombra.
Ezt követően a követeléskezelő nem keresi többször az adóst. A visszavonással módosul a sikerdíj összege is.
Kérdésed van, információra van szükséged?
Lépj kapcsolatba velünk.
Hétfőtől péntekig (munkanapokon)
7:00-18:00 óráig