Fizetési kérelem

2022.02.04. 14:07

Mi az a Fizetési kérelem?

A Fizetési kérelem egy fizetési igény, amelyben a számla kiállításának pillanatában jelzed a partnernek, hogy kintlévősége keletkezett. Az utaláshoz szükséges adatok automatikusan, emberi közreműködés nélkül megjelennek a címzett netbankjában, ő pedig eldöntheti, hogy a kérelem elfogadásával elindítja-e az utalást. 

Ez még nem valódi pénzmozgás, a jóváhagyással azonban elindul az utalás és másodperceken belül a számládon is van az összeg. Ezzel minden eddiginél egyszerűbbé és gyorsabbá válik az utalási folyamat. 

A netbank visszafelé is kommunikál a Billingo fiókoddal, így amint teljesült az utalás, automatikusan fizetettre vált a Billingódban a bizonylat státusza. Részteljesítés esetén is minden tűpontosan működik, hiszen a Billingódban automatikusan megjelenik a teljesített részösszeg is.


Így működik a Fizetési kérelem


A Fizetési kérelem funkció jelenleg  az alábbi bankoknál vezetett bankszámlaszámok esetén használható a következő feltételekkel:

Bank

Fizetési kérelem küldése és fogadása internetbank- ban

Fizetési kérelem küldése és fogadása mobil applikációban

Összegmódosí- tás

Kell-e banki regisztráció?

Szükséges bankon belüli aktiválás?

Budapest Bank

Igen

Nem

Nincs információ

Nem

Igen


(A fizetési kérelmet internetbankon keresztül és a Budapest Bank fiókjaiban lehet aktiválni. A funkció használatához szükséges, hogy az ügyfél önállóan rendelkezzen a számla felett.)

Erste Bank

Igen

Nem

Igen

Nem

Nem

OTP Bank

Igen

Igen

Igen

Nem 

Nem

Raiffeisen Bank

Igen

Igen

Nem

Nem 

Nem

Takarékbank

Igen

Igen

Nincs információ

Fizetési kérelem küldéséhez és fogadásához az ügyfeleknek szerződést kell kötniük, melyre a Takarékbank fiókokban van lehetőség forintszámlák esetén.

A szolgáltatást további bankok csatlakozásának ütemében folyamatosan bővítjük, hogy minél több bank ügyfeleinél használhasd. 

A Fizetési kérelem funkció Pro csomagban érhető el.

FONTOS  INFORMÁCIÓ: A Fizetési kérelem indításához kötelezően meg kell adni a fizetési kérelmet fogadó fél:

  • nevét

  • bankszámlaszámát

A szolgáltatás zökkenőmentes használatához a bankszámlaszám IBAN formátumára és a SWIFT kódra is szükség van, de a Billingód ezt is automatikusan kitölti helyetted, ha megadtad a partnered bankszámlaszámát. 


Hogyan indíthatsz fizetési kérelmet?

Az Új bizonylat kiállítása során alul, az Azonnali fizetési kérelem blokkban kapcsold be a Fizetési kérelem küldése gombot.


Ekkor egy ablakban megjelenik, hogy mekkora a számla összege, amelyről fizetési kérelmet szeretnél küldeni a netbank felé, valamint meg kell adnod a partnered bankszámlaszámát.

Bejelölheted a Bizonylat végösszegétől eltérő összeg kifizetésének engedélyezését. Ebben az esetben lehetőséget adsz, hogy csak részteljesítés történjen. Ilyenkor az összeg a bizonylatlista oldalon is részteljesítésként jelenik meg. Egészen addig tudsz fizetési kérelmet küldeni az összeggel kapcsolatban, amíg fennálló résztartozás van. Ebben az esetben a kérelem már csak a fennálló összegről kerül kiküldésre.

Ezután meg kell adnod a partnered bankszámlaszámát. Majd kattints az Ellenőrzés gombra. Ekkor a Billingo leellenőrzi, hogy az adott banknál van-e lehetőség a Fizetési kérelem használatára, valamint a megadott bankszámlaszámot átalakítjuk IBAN számlaszámmá és SWIFT/BIC kóddá. Erre azért van szükség, mert hivatalosan ezekkel az azonosítókkal lehet Fizetési kérelmet indítani. Ez a felület az átalakítás után nem is módosítható.

A Partner fizetési adatainak frissítése gomb megnyomásával az adatot lementjük a Partner adataidhoz és a következő Fizetési kérelem indításánál a bankszámlához már automatikusan betöltjük.

Amennyiben be van kapcsolva a fizetési kérelem küldése és a Mentés gombra kattintasz, elindul a fizetési kérelem a bank felé.

Ha egy bizonylat esetén a létrehozáskor nem küldtél Fizetési kérelmet, ezt utólag is megteheted. Kattints a Műveleteket jelző három pontra, majd a Fizetési történet opcióra. Az ekkor megjelenő ablakban az Új Fizetési Kérelem gombra kattintva tudod megadni a partnered bankszámlaszámlát - ha a Partnerek menüpontban nem állítottad be korábban - és az Ellenőrzés gomb megnyomásával generálhatod az IBAN és SWIFT/BIC kódokat. Itt is tudod engedélyezni a bizonylat végösszegétől eltérő összeg kifizetését, valamint bekapcsolhatod a Partner fizetési adatainak frissítését is, ebben az esetben a partneradatlapon alapértelmezetté válnak ezek a beállítások. A Kérelem küldése gomb megnyomásával a Fizetési kérelem kiküldésre kerül a partnerednek.

Kiküldött Fizetési kérelmeidet a Bizonylatlista oldalon a Műveleteket jelző három pontra kattintva a Fizetési történet alatt tekintheted meg: függőben, elutasítva, vagy elfogadva státusszal.

Itt látszik, hogy mikor ment ki a fizetési kérelem, mi a státusza és ha el lett fogadva, akkor mikor. A törlés gombbal vissza lehet vonni a kérelmet amennyiben a partner még nem fogadta el azt, ekkor a partner bankjában is visszavonásra kerül a kérelem.


Fizetési kérelem a Partnereknél

Amennyiben nem szeretnéd minden egyes számla kiállításánál beállítani a Fizetési kérelem küldésére vonatkozó információkat, alapértelmezetten is megadhatod a Partnerek menüpontban az Új partner rögzítésekor.

Bejelölheted, hogy Billingód minden esetben az Alapértelmezett beállításokat használja.

Bepipálhatod az Azonnali fizetési kérelem automatikus kiküldése bizonylat létrehozásakor opciót, ebben az esetben minden számla esetén megtörténik a kérelem indítása.

Ha engedélyezed a Bizonylat végösszegétől eltérő kifizetéseket, akkor lehetőség van részteljesítéses kérelem küldésére.


Fizetési kérelem a Beállításoknál

A Beállítások/Bizonylat beállítások menüpontban engedélyezni tudod, hogy a Fizetési kérelem küldés automatikusan megtörténjen, illetve itt tudsz engedélyt adni a részteljesítési kérelem küldésére is.

Kérdésed van?

E-mail

E-mail

Kérdésed van, információra van szükséged?
Lépj kapcsolatba velünk.

Hétfőtől péntekig (munkanapokon)
7:00-18:00 óráig

hello@billingo
Telefon

Telefon

Kérdésed van, információra van szükséged?
Kollégáink telefonon is segítenek.

Hétfőtől péntekig (munkanapokon)
10:00-15:00 óráig

+36-1/500-9491

A Billingód bárhova veled tart.

Töltsd le az applikációt!

App store Google
App store Google
Billy
Oldal tetejére