Vevői rendelések és automatikus kivételezés a Készletkezelőben

2024.07.03. 14:54

A Vevői rendelések és Automatikus kivételezés jelenleg az Early Access felhasználóknak érhető el!

A Vevői rendelések egy új funkció a Billingo Raktár- és készletkezelőben. Lehetővé teszi számodra az automatikus kivételezést, azaz a készleten kezelt termékeid mennyisége abban a pillanatban csökkeni fog, ahogy elkészült a számla és megtörtént a vevői rendelés.

Automatikus kivételezés aktiválása

Ha szeretnéd, hogy automatikusan történjen a kivételezés, akkor a Készletkezelő menüpontban válaszd ki az Alapértelmezett beállítások lehetőséget és jelöld be az Automatikus funkciót.

image-20240703-145313.png

Ezt követően kiválaszthatod, hogy melyik raktárból szeretnéd az automatikus kivételezést megvalósítani. Ha egyetlen raktárad van, akkor egyszerű a dolgod. Ha több raktárad van vagy több telephelyed, akkor válaszd ki azt, amelyikből alapértelmezett módon történhet a kivételezés. Amikor egy vásárlód megvesz valamit, akkor az automatikus adminisztráció során ebből a raktárból kerülnek ki a termékek.

Ezután a Mentés gombra kattintva véglegesítheted a beállításokat.

FONTOS! Ha a Kivételezés módját Manuális-on hagyjuk akkor nem csak az automatikus kivételezés nem történik meg, de a Vevői rendelés sem jön létre!

Sikeres kivételezés

Amikor létrejön egy olyan számla amelyen készletkezelt termék található, automatikusan létrejön a vevői rendelés. Ha a kiválasztott raktárból elérhető a rendelt mennyiségű termék, akkor a Vevői rendelést sikeresnek jelöljük és automatikusan létrejön a kivételi ív a rendelés alapján.

image-20240703-145358.png

A számla létrejöhet bárhonnan, nem szükséges a Billingo felületén létrehozni. API kapcsolat, Webshop összekötés is elindíthat egy Vevői rendelés folyamatot!

A Vevői rendelés megtekintése ikonra kattintva megtekintheted a rendelés részleteit, mely termékekből mennyit rendeltek.

Készlethiány feloldása

Előfordulhat, hogy nincs megfelelő mennyiségű termék készleten. Ebben az esetben a Vevői rendelés “Teendő” státuszba kerül és manuálisan szükséges a hiányt feloldani, amit a Vevői rendelés megtekintése ikonra kattintva tudsz megtenni.

A Vevői rendelés megtekintése menüpontban tételenként látod a beérkezett rendeléseket. Minden tételhez a tétel sor jobb oldalán látod, hogy hány termék hiányzik még a rendelésből.

Feloldás másik raktárból

Ha egy másik raktáradban megtalálható az adott termék a megfelelő mennyiségben, akkor néhány kattintással, egyszerűen kivételezheted a rendelést két különböző raktárból is. A tételsor jobb oldalán található szerkesztés ikonra kattintva tudod ezt megtenni.

Itt válaszd ki a “Raktár hozzáadása” lehetőséget, majd add meg, hogy melyik másik raktárból szeretnéd kivételezni a hiányzó mennyiséget.

A rendszer figyelmeztet ,ha a kiválasztott raktárban sincs elérhető mennyiség az adott termékből.

Az automatikus rendszer letiltja, ha több terméket szeretnél kivenni a raktárból, mint amennyit megrendeltek. Mindig pontosan annyi tételt szabad kivenned az adott raktárból, amennyi a hiányzó mennyiség. Ezt a számot a “Hiányzó mennyiség” oszlopban látod.

A jobb oldalon található Jóváhagyás gombra kattintva mentsd el a változásokat, ezután már csak annyi a dolgod, hogy a képernyő alján található Megrendelés véglegesítése ikonra kattints. Ekkor megtörténik a termék kivételezése a készletből és ahány raktárat választottál ki, annyi Kivételi ív fog létrejönni.

További készlethiány megoldási lehetőségek

Nem csak a fenti módon lehet feloldani egy hiányt, azonban egyelőre csak az előbbi lehetőség támogatott a Vevői rendelések felületen.

Egy másik lehetőség a készlethiány feloldására az átmozgatás. Ha az automatikus kivételezésre kijelölt raktárba elegendő mennyiségű termék került bevételezés vagy átmozgatás útján, akkor a tételsor szerkesztése esetén növelheted a “Készlet kivét” oszlop mennyiségét. Ezáltal feloldhatod a készlethiányt és véglegesítheted a rendelést.

Kapcsolódó bizonylatok

A vevői rendelések listájában a “” menüre kattintva megtekintheted a rendeléshez kapcsolódó bizonylatokat. A rendeléshez tartozó számla és valamennyi kivételi ív itt található, ami a Vevői rendelés felületen belül elkészült.

Innen egy kattintással megtekintheted vagy letöltheted a szükséges bizonylatot.

Ha a Vevői rendelés felületen kívülről oldod meg a készlethiányt (pl. bevételezéssel), akkor a művelet által generált bizonylatok nem kerülnek ide.

Termékek foglalása

Ha létrejön egy vevői rendelés, de nem sikerül az összes terméket kivételezni automatikusan - tehát manuális teendő van a rendeléssel -, akkor a fennmaradó termékmennyiség automatikusan lefoglalásra kerül a raktárból. Így egy következő rendelés esetén a lefoglalt termék mennyisége már nem áll rendelkezésre.

A vevői rendelés megtekintésénél a “Készlet kivét” oszlopban szerepel a raktárban lefoglalt mennyiség.

Foglalás feloldása

Természetesen előfordulhat, hogy a lefoglalt mennyiségből valamennyit, vagy az összeset fel kell oldanod.

Ehhez a tételsorban kattints a Szerkesztésre, és a “Készlet kivét” oszlopban csökkentsd a kivételezett mennyiséget annyival, ahány darabot az adott termékből szeretnél felszabadítani.

A tételsor jóváhagyása után a készlet automatikusan felszabadul és újra felhasználható.

Kérdésed van?

E-mail

E-mail

Kérdésed van, információra van szükséged?
Lépj kapcsolatba velünk.

Hétfőtől péntekig (munkanapokon)
7:00-18:00 óráig

hello@billingo
Telefon

Telefon

Kérdésed van, információra van szükséged?
Kollégáink telefonon is segítenek.

Hétfőtől péntekig (munkanapokon)
10:00-15:00 óráig

+36-1/500-9491

A Billingód bárhova veled tart.

Töltsd le az applikációt!

App store Google
App store Google
Billy
Oldal tetejére