Az Átalányadó Asszisztens Pluszból letölthető, XML alapú ‘58-as bevallástervezet az alábbiak szerint olvasható be és véglegesíthető az adóhatóság Általános Nyomtatványkitöltő programjában (ÁNYK).
A Billingo Átalányadó Asszisztens Pluszból letöltött XML fájlt mentsd le számítógépedre.
Töltsd le és telepítsd az ÁNYK programot (amennyiben szükséges) melyet innen tölthetsz le: https://nav.gov.hu/pfile/jnlpFile?path=/nyomtatvanyok/letoltesek/nyomtatvanykitolto_programok/nyomtatvany_apeh/keretprogramok/AbevJava).
Töltsd le és telepítsd a 2458-as bevallás nyomtatványt (amennyiben szükséges), melyet innen tölthetsz le: https://nav.gov.hu/nyomtatvanyok/letoltesek/nyomtatvanykitolto_programok/nyomtatvanykitolto_programok_nav/2458
Nyisd meg az ÁNYK programot számítógépeden. Amennyiben a program ÁNYK vagy bevallás séma frissítést, illetve újabb nyomtatvány verziót ajánl fel, azt fogadd el/telepítsd a felkínált lépések szerint.
Amennyiben szerkeszteni szeretnéd a Billingóból letöltött bevallástervezetet, úgy nyomd meg az Adatok -> XML állomány megnyitása szerkesztésre gombot, tallózd be számítógépedről a nyomtatványt, szerkeszd, majd mentsd el az Adatok -> XML állomány bezárása opcióval, ahol mentsd is el a felugró ablakban módosításaidat.
6. Szerkesztés után, vagy amennyiben nem szerkesztenéd a bevallástervezetet úgy egyből a 4. pont után nyomd meg az ÁNYK-ban az Adatok -> XML állomány megnyitása megtekintésre opciót, ahol beolvashatod a Billingóból letöltött/szerkesztett bevallás XML fájlt számítógépedről.
7. A következő lépésben a megtekintésre megnyitott XML állományt mentsd el másként számítógépedre az Adatok -> Nyomtatvány mentése másként opcióval (nyugodtan elfogadhatod az ÁNYK által felkínált fájlnevet).
8. Következőként nyomj a Kapcsolat az ügyfélkapuval -> Nyomtatvány megjelölése elektronikus beküldésre opcióra, majd hibátlan állapot esetén Igen, Tovább, OK gombok megnyomását is végezd el a három következő felugró ablakban. (Amennyiben a második felugró ablak nem sárga - figyelmeztető - hanem piros, vagy kék súlyos hibát jelez, úgy érdemes lehet az 5. pontba visszaugorva az esetleges hibák javítása).
9. Ha a fenti pontokat mind elvégezted és ellenőrzött, hibátlan bevallásodat beküldenéd az adóhatóság felé úgy nyomj a Kapcsolat az ügyfélkapuval -> Nyomtatvány közvetlen beküldése az Ügyfélkapun keresztül lehetőségre. Majd a felugró Átirányítás ablakban nyomj Rendben gombot.
10. Az így felugró ablakban jelentkezz be Ügyfélkapudra és véglegesítsd a bevallás beadását.
Kérdésed van, információra van szükséged?
Lépj kapcsolatba velünk.
Hétfőtől péntekig (munkanapokon)
7:00-18:00 óráig