Hűségpont rendszer és számlázás ShopRenterben

2020.11.02. 15:10

Mi az a hűségpont rendszer?

A hűségpont rendszer segítségével a ShopRenter webáruházban vásárló felhasználók későbbi kedvezményre jogosító pontokat gyűjthetnek.

A funkció a Gold csomaggal rendelkező webshop tulajdonosok számára elérhető.

Ennek segítségével teljesen személyre szabhatjuk, hogy a vásárlóink, a megrendelések után mekkora pontösszeget kapjanak a regisztrált profiljukhoz.

A hűségpontok felhasználása csak a regisztrált felhasználók számára elérhető.


Hűségpont rendszer beállítása

A menüpont eléréséhez válaszd a ShopRenter webáruház adminisztrációs felületén a Marketing menüpont Hűségpont rendszer almenüjét.

Ezt követően személyre kell szabnod a pontrendszer értékeit.

Engedélyezi a hűségpont rendszer használatát:
Ahhoz, hogy a felhasználóid számára elérhető legyen a pontrendszer engedélyezned kell a funkció használatát. Alapesetben letiltott állapotban szerepel.

Adó osztály:
Itt választhatod ki, hogy a felhasználók által felhasznált pontokra vonatkozik e adó szabályozás vagy sem. Alapesetben választhatsz 0%-os és 27%-os adó osztály közül.

Alapáras termékek esetén Ft/hűségpont:
Itt kell megadnunk, hogy hány forint után adunk egy hűségpontot. A fenti példa szerint egy 1000 Ft értékű termék után 10 hűségpontot kap a felhasználó.

Akciós termék esetén Ft/hűségpont:
Megadhatjuk, hogy akciós termékek vásárlása esetén mennyi hűségpontot írunk jóvá ügyfeleinknek.
Ha nem szeretnénk az akciós termékekre további kedvezményt adni, akkor ide írjunk be 0-t.

Egyéb költségek/kedvezmények esetén Ft/hűségpont:
Megadhatjuk, hogy a termékek árától eltérő költségekre (pl. szállítási, fizetési kötségek) adunk-e hűségpontot és ha igen, akkor mennyit. Ha nem szeretnénk adni, akkor írjunk be 0-t a mezőbe.

Pontok érvényességi ideje:
Ebben a mezőben kell megadnod a hűségpontok felhasználhatóságának az idejét, napokban számolva.

Vásárlói csoportok:
Ki kell választanunk, hogy melyik vevői csoportba tartozó vevőink tudják felhasználni és gyűjteni a hűségpontokat.

A rendelés mely állapotánál használható a rendelésért járó hűségpont:
Itt azt kell megadnod, hogy mikor íródjon jóvá a vevő fiókjában a leadott rendelésért járó hűségpont.
Tehát, ha például leadja a rendelését, majd 10 perc múlva lead egy másikat, fel tudja e használni a pontokat, vagy sem, az attól függ, hogy a rendelés esetén jóváírjuk e neki a pontokat, vagy csak akkor, ha a rendelés teljesített állapotba kerül.

Amint elvégezted a beállításokat kattints a “Mentés“ gombra, mivel a felület automatikusan nem menti a változtatásokat.


Hűségpont felhasználás felhasználói oldalon

A regisztrált felhasználók a második rendelés alkalmával tudnak felhasználni hűségpontot.

Rendelés közben, a kosárban látszik, hogy az adott rendelésre hány hűségpontot fog kapni.

Ezt a következő rendelésnél használhatja fel.

A rendelés véglegesítésénél is látszanak a pontok (Az alábbi példa egy másik rendelésből származik, ezért eltérőek a hűségpontok)

A következő megrendelés alkalmával a regisztrált felhasználónak már lesz lehetősége a korábban gyűjtött pontok felhasználására, a korábban gyűjtött pontokból a felületen látszik, hogy mekkora értékben használhat fel ezekből.

Az új hűségpontok, az alap összegre vonatkoznak ilyenkor. Amint felhasználunk a korábbi pontjainkból, az újonnan gyűjthető pontok értéke a felhasznált pontok értékével csökken:

Példánkban 10 hűségpontot használtunk fel, a beváltást követően látszik a pontok mértéke és a hozzá kapcsolt forintosított érték is, emellett a végösszeg alatt is megjelenik a kedvezmény összege.

Itt látszik az is, hogy a korábban gyűjthető pontok összege 166 ról lecsökkent 156-ra mivel 10 pontot felhasználtunk, így a rendelésünk végösszege is csökkent.

A kosár véglegesítésénél a tételek közt szerepel a levont kedvezmény összege és a pontok száma is.


Beérkezett rendelés adminisztrációs oldalról

A beérkezett rendelésnél a rendszer a termékek menüpont alatt mutatja meg a felhasznált kedvezmény összegét.

Fontos, hogy jelen esetben a beváltott pontok összege jelenik meg a “Beváltott hűségpontok” mezőnél.
Példánkban 10 hűségpontot használtunk fel, amelynek értéke 1000 Ft.

Az információ korrigálása folyamatban van.

Ezen felül a legalsó sorban látszik az újonnan gyűjtött pontok száma is.


Számlákon megjelenő tételek

A számlákon külön tételként jelenik meg a hűségpont kedvezmény.

A felhasznált pontok száma itt nem jelenik meg, az értéke viszont igen.

Ahogy korábban már jeleztük, lehetőséged van különböző adóosztályok választására.

Első példánkban a pontoknál 27%-os adó osztályt alkalmaztunk, így a példánkban szereplő 1000 Ft-os kedvezmény bruttó tételként jelenik meg, ami tartalmazza az adót is:

Második példánkban a 0%-os adó osztályt alkalmaztunk. Ezáltal az 1000 Ft-os kedvezmény nem tartalmaz külön adót, így a nettó értéke jelenik meg.

Az alábbi példában az ÁFA a kedvezmény tételt AAM (Alanyi Adómentes)-nek jelöli. Ez azért van, mert a Billingo alkalmazásban a 0% ÁFA felülírását választottuk. Természetesen ezt tetszés szerint tudod beállítani.


Kérdésed van?

E-mail

E-mail

Kérdésed van, információra van szükséged?
Lépj kapcsolatba velünk.

Hétfőtől péntekig (munkanapokon)
7:00-18:00 óráig

hello@billingo
Telefon

Telefon

Kérdésed van, információra van szükséged?
Kollégáink telefonon is segítenek.

Hétfőtől péntekig (munkanapokon)
10:00-15:00 óráig

+36-1/500-9491

A Billingód bárhova veled tart.

Töltsd le az applikációt!

App store Google
App store Google
Billy
Oldal tetejére