Ez az üzenet két esetben fordulhat elő:
Ha korábban, ugyanabban az évben már állítottál ki számlát másik számlázó rendszerrel, nagyon fontos, hogy:
ha ott használtál számlaelőtagot, itt a Billingóban ne ugyanazt add meg, vagy
ha ott nem használtál előtagot, akkor itt mindenképp használj,
különben előfordulhat, hogy ugyanazzal a sorszámmal kétszer történik adatszolgáltatás, amit a NAV már nem fogad el.
Azt javasoljuk, hogy ebben az esetben első körben keresd fel könyvelőd, vagy a NAV ügyfélszolgálatát és egyeztess velük a további tennivalókról.
A továbbiak során biztosan szükséged lesz majd egy új bizonylattömbre, új előtaggal ami eltér a korábban használttól. Új bizonylattömböt a Beállítások / Számlázó / Bizonylattömbök menüpont alatt tudsz létrehozni. A későbbiek során ebben az új számlatömbben kell majd a számlázást megtenned.
Ha minden más számládnál rendben zajlott az adatszolgáltatás, és csak ennél az egynél látod ezt az üzenetet, akkor az is előfordulhat, hogy a rendszer kétszer küldte be ugyanazt a számlát.
Ez akkor fordulhat elő, ha a NAV rendszerében lassulás van, emiatt később küldik vissza a befogadás visszaigazolását. Rendszerünk ilyenkor azt érzékeli, hogy a számla még nem érkezett be, és újra próbálja küldeni. Ekkorra viszont a NAV már befogadta az első példányt, így a másodikat elutasítja – és ezt az üzenetet kapod vissza.
Az üzenet tájékoztató jellegű, nincs vele teendőd, ha biztos vagy benne, hogy a számla bekerült a NAV rendszerébe.
A biztonság kedvéért be tudsz lépni a NAV Online Számla rendszerébe, és ott ellenőrizheted, hogy szerepel-e a számla a beküldöttek között.
Kérdésed van, információra van szükséged?
Lépj kapcsolatba velünk.
Hétfőtől péntekig (munkanapokon)
7:00-18:00 óráig