Miben segíthetünk?

Kiadások

Módosítva: 2020-11-25 13:47:11

Bevételeid mellett fontos, hogy a kiadásaid is megfelelően tudd kezelni. Ebben természetesen segítségedre lesz a Billingo megújult kiadás kezelő modulja.

Alapesetben a kiadásaid saját adminisztrációs rutinod szerint kézzel tudod rögzíteni a kiadási felületre.

A NAV Online Számla rendszerének köszönhetően viszont már arra is van lehetőséged, hogy a partnereid által beküldött számlákat azonnal láthasd a kiadások menüpontodban. Sőt, előfordulhat az is, hogy ebben a menüpontban előbb látni fogod a számodra kiállított számla adatait, minthogy azt partnered elküldte volna számodra.

Fontos, hogy a NAV Online Száma rendszeréből betöltött adatok esetén a számlaképek megjelenítése nem történik meg, csupán az adatszolgáltatásból kinyert adatokat jelenítjük meg a kiadáslistában. Így, amint a partnered elküldi számodra a számlaképet, már csak fel kell töltened az adott számlához a dokumentumot.


Tartalomjegyzék:


Kiadások létrehozása manuálisan

Az üres kiadási oldalon nagyon egyszerű dolgod lesz, bármikor rögzíthetsz manuálisan kiadásokat, kategóriákba sorolhatod őket, és a kezelés sem fog gondot okozni a továbbiakban.

Kattints első lépésként az Új kiadás gombra:

A megjelenő adatlapon töltsd ki az adott kiadáshoz tartozó információkat. Törekedj arra, hogy a lehető legpontosabban rögzítsd ezeket az adatokat, így az adminisztrációd mindig naprakész lesz majd.

A kiadási adatlapon az alábbiakat rögzítheted:

  • Pénznem

  • Bruttó összeg

  • ÁFA tartalom

  • ÁFA kulcs

  • Teljesítés napja

  • Kiadás kategória

  • Bizonylat azonosító

  • Kiállítás napja

  • Fizetési határidő

  • Fizetési mód

  • Csatolmány feltöltés

  • Partner választás

Amint kitöltötted az összes rendelkezésre álló információt, kattints a Mentés gombra és már meg is jelenik a kiadás listádon a mentett tétel.


NAV Online Száma kiadások automatikus szinkronizálása

A jogszabály változásoknak köszönhetően ha számlát készítesz, előfordulhat, hogy adatszolgáltatási kötelezettséged keletkezik a NAV Online Számla rendszere felé. Ezáltal az adatok nem csak, hogy beküldhetők a rendszerbe, viszont lehetőség van arra is, hogy ezeket az adatokat kinyerjük a másik fél részéről és megjelenítsük számodra ebben a menüpontban.

A NAV Online Számla Összekötés menüpontban elérhetővé vált a “Bejövő (szállító) számlaadatok szinkronizálása a NAV Online Számla rendszeréből” opció, amelynek segítségével a szinkronizálást automatikussá teheted.

Abban az esetben, ha ez az opció nincs kipipálva a profilodban, az automatikus szinkronizálás nem indul el, míg ezt a pipát el nem helyezed a jelölőnégyzetben. Amennyiben a funkció élesítését követően regisztráltál a Billingóba, úgy ezt automatikusan bejelöljük számodra az összekötés elvégzése során.

A NAV Online Számla rendszerből történő adatszinkronizálás a KATA, Master és Innovator előfizetési csomagokban érhető el.


Kiadási felület áttekintés

A kiadások rögzítését és a szinkronizálást követően a listában megjelennek a tételek.

A felületen lehetőséget biztosítunk számodra szűrésre különböző paraméterek szerint, a szűrt adatok letöltésére, kifizetési állapot megadására, kiadás kategória besorolásra, szerkesztésre, csatolmány hozzáadásra és a korábban felvitt tételek szerkesztésére és törlésére is.

A rögzített kiadási tételeknél megjelenítjük az alábbi információkat:

  • Kiadás kategóriája

  • Fizetettségi állapot

  • Teljesítés dátuma

  • Számla kelte

  • Partner neve

  • Kiállított bizonylat sorszáma

  • Végösszeg

  • Csatolmányok

  • Kiadás részletes adatai

  • Műveletek ikon - Szerkesztés, másolás, törlés


Keresés és szűrés

A kereső mezőben szabad szavas keresésre biztosítunk lehetőséget, ahol a jobboldali lenyíló mezőben választhatsz, hogy a partnerre, sorszámra vagy mindkettő szeretnél keresni.

A szűrők menüpont segítségével viszont komplexebb szűrési beállításokra van már lehetőséged. Kattints a Szűrők gombra és válaszd ki a számodra szükséges szűrési paramétereket:

Az alábbi szűrési lehetőségek közül választhatsz. Természetesen egyszerre több szempontot is megadhatsz:

  • Teljesítési időszak - Tól-ig

  • Fizetési státusz - Fizetett, nem fizetett, mind

  • Kiadás kategória - Több is megjelölhető

  • Pénznem - Több is megjelölhető

  • Csatolmány - Van csatolmány, nincs csatolmány, mind

  • Fizetési mód - Több is megjelölhető

Amint kiválasztottad a szükséges szűrési feltételeket kattints a rendben gombra és már a szűrt listát fogod látni. A szűrők törlésére a fenti kuka ikonokkal ellátott gombokkal van lehetőséged.


Fizetettségi állapot megadása

A fizetve oszlopban a kiadás kategória mellett jelenítjük meg számodra az adott kiadás fizetettségi állapotát. Az ikonra kattintva megjelenik az adott kiadáshoz kapcsolódó befizetési beállítás ablak, ahol megadhatod, hogy az adott bizonylatot melyik napon fizetted ki:

A befizetési ablakban megadhatod a kifizetés dátumát. Abban az esetben, ha hibáztál, a törlés gombbal visszavonhatod a megjelölést.

A rendben gomb megnyomását követően már a sikeres befizetést jelzi számodra az állapot jelző ikon. Ezen felül mellette megjelenik az általad megadott befizetési dátum és a bizonylathoz beállított fizetési mód.

Abban az esetben, ha más fizetési móddal egyenlítetted ki a bizonylat ellenértékét, a szerkesztéssel lehetőséged van módosítani ezt az értéket.


Csatolmányok kezelése

A csatolmányok kezelésével a kiadásaidhoz könnyedén hozzáadhatod azokat a számlaképeket, amelyeket partnereid küldenek számodra, ezen felül bármilyen egyéb a kiadáshoz kapcsolódó dokumentumot rendkívül egyszerűen tudsz kezelni a későbbiekben.

A feltöltött csatolmányok száma ideiglenesen a listaoldalon nem jelenik meg. A későbbiekben ezt a funkciót aktiválni fogjuk. A feltöltött fájlok természetesen a kiadások mellett csatolva vannak továbbra is, csak a számukat nem jelzi jelenleg a felület.

Az adott kiadási tétel mellett kattints a csatolmány ikonra:

A fájlok kiválasztása gomb segítségével tallózd be azt a fájlt, amelyet szeretnéd feltölteni az adott kiadáshoz:

A kiválasztott fájl megjelenik a feltöltési mezőben, majd ezt követően a Rendben gombra kattintva megkezdődik a feltöltés:

A korábban feltöltött csatolmányok megjelennek a menüpontban, ezt követően lehetőséged van törlésre és letöltésre egyaránt.

A csatolmányok tömeges letöltésére is van lehetőséged, akár a szűrt adatok és időszakok alapján is. Amennyiben erre van szükséged a listaoldalon a Csatolmányok letöltése gombbal van erre lehetőséged.


Kiadások részleteinek megtekintése

A kiadás listában az adott tételnél válaszd a megtekintés ikont. Ennek a funkciónak a segítségével megtekintheted az adott bizonylathoz kapcsolódó részleteket:

A megjelenő ablakban az alábbi adatokat jelenítjük meg számodra:

  • Bizonylat sorszáma

  • Partner adatai

  • Fizetési mód

  • Végösszeg

  • ÁFA összesen

  • Kiállítás dátuma

  • Teljesítés dátuma

  • Fizetési határidő


Kiadásokhoz kapcsolódó műveletek

A műveleti gombra kattintva különböző lehetőségeid vannak az adott kiadás kezelésére.

Választhatsz, hogy az adott tételt szerkeszteni, másolni, vagy törölni szeretnéd:

A szerkesztéssel a már korábban rögzített adatokat vagy a NAV Online Számla rendszeréből letöltött adatokat fogod látni, és itt lehetőséged van az értékek szerkesztésére:


Szűrt adatok és csatolmányok letöltése

A különböző szűrési paraméterek hasznosak lehetnek számodra. Lehetséges, hogy egy időszakra vagy kíváncsi, lehetséges, hogy az utalással fizetett kiadások lesznek számodra érdekesek, ezeket mind ki tudod nyerni a Szűrt lista letöltése funkció segítségével.

Állítsd be a szűrési paramétereket, vagy csak kattints a gombra a letöltéshez:

Az adatok exportálása megkezdődik:

Amint végére ért a folyamat, a Letöltés gombbal megkapod a fájlt xlsx formátumban:

Itt már táblázatos formában kezelheted az adataid:

A korábban feltöltött csatolmányok egy csomagban való letöltésére is biztosítunk lehetőséget számodra.

Állítsd be a szűrt időszakot, majd kattints a Csatolmányok letöltése gombra:

Az adatok exportálását a rendszer elkezdi, és jelzi számodra ha elkészült:

A kész tömörített fájlt a Letöltés gombra kattintva mentheted el:

A fájlok kicsomagolását követően látni fogod az adott időszakban feltöltött csatolmányokat:


Amennyiben további kérdésed adódik, keresd kollégáinkat bizalommal a hello@billingo.hu e-mail címen.