Miben segíthetünk?
Hogyan tudom bekapcsolni az azonnali számla fizetés funkciót?
Módosítva: 2020-06-10 08:00:06Mi az az azonnali számla fizetési funkció?
Ennek az opciónak a segítségével lehetőséget biztosíthatsz a partnereid számára, hogy az általad kiállított számlákra azonnali utalást tudjanak indítani számodra.
Amint megadtad a szükséges adatokat a bankszámlád azonosításához, úgy ebből egy egyedi QR kódot generálunk és ezt elhelyezzük az általad kiállított számlán.
A QR kód generálás a Billingo Original számlasablonjánál használható funkció.
A partnerednek myRaiffeisen applikáció segítségével lehetősége lesz ezt követően befizetni a kiállított számlákat. Fontos, hogy jelenleg csak a myRaiffeisen applikáció segítségével indíthatnak befizetést partnereid.
Az azonnali QR kód generálás csak a KATA, Master, Innovátor és Enterprise csomagokban érhető el.
Fontos információk
Az azonnali számla fizetés jelenleg csak forint (HUF) alapon kiállított számlák esetén elérhető.
A számla kiegyenlítés (befizetés) csak forint (HUF) alapú bankszámla számról történhet.
A funkció jelenleg a myRaiffeisen mobilapplikáció segítségével használható.
A QR kód generálást a Billingo fiókodban több bankszámla számra is beállíthatod egyszerre.
Ebben az esetben számla kiállításkor ügyelned kell rá, hogy a megfelelő számlaszámot használd.
Melyek az előnyei az azonnali fizetési opciónak?
Gyorsabban hozzájuthatsz a pénzedhez.
Ezzel biztosíthatod, hogy az utalásnál a pontos adataid kerülnek megadásra.
Partnerednek nem kell időt töltenie azzal, hogy kitölti az adataid az utalásnál.
Segíti a könyvelőd dolgát a beérkezett utalások összepárosításához, mivel a megjegyzés rovat tartalmazza a kiállított számlád sorszámát.
Mit kell tennem, hogy használni tudjam az azonnali fizetés QR kód generálását?
Pár egyszerű lépést kell végrehajtanod, ahhoz, hogy QR kódot tudjunk generálni a számláidon.
Első lépésként keresd meg a Billingo fiókod Beállítások menüpontjában az Adatok almenüt.
Itt megtalálod az alapértelmezett bankszámla számod amit a fiókodhoz kapcsoltál.
Ahhoz, hogy használni tudd a QR kód generálást, kötelezően meg kell adnod a bankszámládhoz tartozó SWIFT kódot és az IBAN számlaszámot is. Ez azért szükséges, hogy biztosan a számládra kerüljön elutalásra a partnered által küldött összeg.
Ebben a menüpontban, csak az alapértelmezett bankszámla adatokat tudod kezelni.
A további bankszámlák kezelését és a hozzá kapcsolódó QR kód beállításokat, a Beállítások menüpont Bankszámlák almenüjében teheted meg.
Fontos! Abban az esetben, ha az alapértelmezett bankszámládon kívül több bankszámlát használsz, a QR generálási opciót minden számládnál be kell kapcsolnod!
Az adatok kitöltését követően nincs más dolgod, mint el kell mentened a változtatásokat az oldal alján található “Mentés” gombra kattintva.
Hogy állíthatom be további bankszámlákhoz a QR kód generálást?
A folyamat itt is rendkívül egyszerű. Keresd meg a Billingo fiókodban a Beállítások\Bankszámlák menüpontot.
Az aloldalon látni fogod a korábban rögzített bankszámláid. Itt kattints a jobboldali “Művelet” gombra, majd válaszd a szerkesztés almenüt:
A bankszámla szerkesztési aloldal hasonlít a korábbi beállítási felületre. A QR kód használatának itt is feltétele, hogy kitöltésre kerüljön a számlaszám, IBAN szám és a SWIFT kód. Ezen felül forint (HUF) alapú számláknál elérhető a lehetőség, ahogy korábban is említettük:
Amint elkészültél a kitöltéssel, kattints a “Mentés” gombra, és így már a számla generálásnál ki is tudod választani azt a bankszámlát, amelyre beállítottad a funkciót.
Hogy néz ki ez a számlám kiállításánál, és a számlámon?
A korábban megszokott számla kiállítási folyamatod ez nem fogja befolyásolni. Arra kell figyelned, hogy azt a bankszámla számot kell kiválasztanod, ahol beállítottad a QR kód generálást. Amennyiben csak egy számlaszámot használsz, nincs további teendőd, a rendszer ezzel fogja kiállítani a számlát.
A kiállított számlán, a felső sávban fog megjelenni az a QR kód ami tartalmazza a neved, az IBAN bankszámlaszámod, SWIFT kódod, az adott számla összegét, és a közlemény rovatban a számla sorszámát.
Így ha valaki, a myRaiffeisen mobilapplikáció segítségével fizeti be a számlád, a beérkezett utalások között könnyen azonosíthatod majd, hogy melyik kiállított számlára érkezett meg az utalás.
Ide kattintva megtekintheted, hogy miként fizetheti be a partnered a myRaiffeisen applikáción keresztül a számláidat: Azonnali számlafizetés myRaiffeisen mobilapplikációval