Miben segíthetünk?

Hogyan tudom bekapcsolni az azonnali számla fizetés funkciót?

Módosítva: 2020-06-10 08:00:06

Mi az az azonnali számla fizetési funkció?

Ennek az opciónak a segítségével lehetőséget biztosíthatsz a partnereid számára, hogy az általad kiállított számlákra azonnali utalást tudjanak indítani számodra.

Amint megadtad a szükséges adatokat a bankszámlád azonosításához, úgy ebből egy egyedi QR kódot generálunk és ezt elhelyezzük az általad kiállított számlán.

A QR kód generálás a Billingo Original számlasablonjánál használható funkció.

A partnerednek myRaiffeisen applikáció segítségével lehetősége lesz ezt követően befizetni a kiállított számlákat. Fontos, hogy jelenleg csak a myRaiffeisen applikáció segítségével indíthatnak befizetést partnereid.

Az azonnali QR kód generálás csak a KATA, Master, Innovátor és Enterprise csomagokban érhető el.


Fontos információk

  • Az azonnali számla fizetés jelenleg csak forint (HUF) alapon kiállított számlák esetén elérhető.

  • A számla kiegyenlítés (befizetés) csak forint (HUF) alapú bankszámla számról történhet.

  • A funkció jelenleg a myRaiffeisen mobilapplikáció segítségével használható.

  • A QR kód generálást a Billingo fiókodban több bankszámla számra is beállíthatod egyszerre.
    Ebben az esetben számla kiállításkor ügyelned kell rá, hogy a megfelelő számlaszámot használd.


Melyek az előnyei az azonnali fizetési opciónak?

  • Gyorsabban hozzájuthatsz a pénzedhez.

  • Ezzel biztosíthatod, hogy az utalásnál a pontos adataid kerülnek megadásra.

  • Partnerednek nem kell időt töltenie azzal, hogy kitölti az adataid az utalásnál.

  • Segíti a könyvelőd dolgát a beérkezett utalások összepárosításához, mivel a megjegyzés rovat tartalmazza a kiállított számlád sorszámát.


Mit kell tennem, hogy használni tudjam az azonnali fizetés QR kód generálását?

Pár egyszerű lépést kell végrehajtanod, ahhoz, hogy QR kódot tudjunk generálni a számláidon.

Első lépésként keresd meg a Billingo fiókod Beállítások menüpontjában az Adatok almenüt.

Itt megtalálod az alapértelmezett bankszámla számod amit a fiókodhoz kapcsoltál.
Ahhoz, hogy használni tudd a QR kód generálást, kötelezően meg kell adnod a bankszámládhoz tartozó SWIFT kódot és az IBAN számlaszámot is. Ez azért szükséges, hogy biztosan a számládra kerüljön elutalásra a partnered által küldött összeg.

Ebben a menüpontban, csak az alapértelmezett bankszámla adatokat tudod kezelni.
A további bankszámlák kezelését és a hozzá kapcsolódó QR kód beállításokat, a Beállítások menüpont Bankszámlák almenüjében teheted meg.

Fontos! Abban az esetben, ha az alapértelmezett bankszámládon kívül több bankszámlát használsz, a QR generálási opciót minden számládnál be kell kapcsolnod!

Az adatok kitöltését követően nincs más dolgod, mint el kell mentened a változtatásokat az oldal alján található “Mentés” gombra kattintva.


Hogy állíthatom be további bankszámlákhoz a QR kód generálást?

A folyamat itt is rendkívül egyszerű. Keresd meg a Billingo fiókodban a Beállítások\Bankszámlák menüpontot.

Az aloldalon látni fogod a korábban rögzített bankszámláid. Itt kattints a jobboldali “Művelet” gombra, majd válaszd a szerkesztés almenüt:

A bankszámla szerkesztési aloldal hasonlít a korábbi beállítási felületre. A QR kód használatának itt is feltétele, hogy kitöltésre kerüljön a számlaszám, IBAN szám és a SWIFT kód. Ezen felül forint (HUF) alapú számláknál elérhető a lehetőség, ahogy korábban is említettük:

Amint elkészültél a kitöltéssel, kattints a “Mentés” gombra, és így már a számla generálásnál ki is tudod választani azt a bankszámlát, amelyre beállítottad a funkciót.


Hogy néz ki ez a számlám kiállításánál, és a számlámon?

A korábban megszokott számla kiállítási folyamatod ez nem fogja befolyásolni. Arra kell figyelned, hogy azt a bankszámla számot kell kiválasztanod, ahol beállítottad a QR kód generálást. Amennyiben csak egy számlaszámot használsz, nincs további teendőd, a rendszer ezzel fogja kiállítani a számlát.

A kiállított számlán, a felső sávban fog megjelenni az a QR kód ami tartalmazza a neved, az IBAN bankszámlaszámod, SWIFT kódod, az adott számla összegét, és a közlemény rovatban a számla sorszámát.

Így ha valaki, a myRaiffeisen mobilapplikáció segítségével fizeti be a számlád, a beérkezett utalások között könnyen azonosíthatod majd, hogy melyik kiállított számlára érkezett meg az utalás.


Ide kattintva megtekintheted, hogy miként fizetheti be a partnered a myRaiffeisen applikáción keresztül a számláidat: Azonnali számlafizetés myRaiffeisen mobilapplikációval