Miben segíthetünk?

Azonnali számlafizetés myRaiffeisen mobilapplikációval

Módosítva: 2020-03-25 08:52:03

Hogy tudom kifizetni a QR-kóddal ellátott számláim?

Előfordulhat, hogy olyan számlát kapsz a partneredtől, amin a fejlécben szerepel egy QR-kód.

Ebben az esetben partnered lehetőséget biztosít arra, hogy az általa kiállított számlát azonnali átutalással ki tudd fizetni.

A számlán generált QR-kód a Magyar Nemzeti Bank által meghatározott szabvány készül. Jelenleg a Raiffeisen Bank által készített myRaiffeisen alkalmazás képes technikailag ennek a kódnak a feldolgozására, így ennek segítségével érhető el a biztonságos azonnali fizetés.


Fontos információk

  • A számlák azonnali átutalással kerülnek kifizetésre.

  • A funkciót jelenleg csak és kizárólag a myRaiffeisen mobilalkalmazás támogatja.

  • Csak forint (HUF) alapú számlák kifizetésére van lehetőséged.

  • Csak forint (HUF) alapú bankszámláról tudod indítani a kifizetést.


Hol találom ezt a QR-kódot és mit tartalmaz?

A kódot a számla fejlécében találod meg. A QR-kód tartalmazza a számla kiállító nevét, IBAN számlaszámát, SWIFT kódját, ezen felül a fizetendő számla összegét és a fizetendő számla sorszámát is.


Miként tudom befizetni a számláim?

Első lépésként nyisd meg a myRaiffeisen mobilapplikációt, majd alul a menü gombok között válaszd a “Műveletek” menüpontot. Itt keresd meg a listában a QR-kódos átutalást, és indítsd el a beolvasást.

A következő képernyőn indíthatod a QR-kódos műveletet. Itt nem csak beolvashatsz, de létre is hozhatsz saját QR-kódot. Viszont nekünk jelen esetben a QR-kód beolvasására lesz szükségünk.

Válaszd ki a QR-kód beolvasás opciót:

Első indítás esetén előfordulhat, hogy engedélyt kér az alkalmazás arra, hogy használhassa az eszköz kameráját a beolvasáshoz. Amennyiben ezt szükséges engedélyezni, tedd meg:

A számlán található QR-kódot beolvashatod az általad használt eszköz kamerájának segítségével. A beolvasás nyomtatott számlán és monitoron is egyaránt működik:

A beolvasott adatoknál látni fogod az átutalás összegét, a címzett nevét és a IBAN bankszámla számot, amire az utalást fogja elvégezni az applikáció. Ezek az adatok természetesen a számlán is ellenőrizhetők. A közlemény rovatba pedig az adott számla sorszámát fogjuk elküldeni, így partnered az utalásod könnyedén beazonosíthatja. Az aláírás gombra kattintva tudod elindítani az átutalási folyamatot.

Ezt követően attól függően, hogy milyen védelemmel láttad el az applikációt, alá kell írnod az átutalást. Ezt megteheted az alkalmazáson belül megadott PIN kóddal és ujjlenyomat azonosítással egyaránt. Fontos, hogy itt nem a telefon védelmére szolgáló PIN kódot kell használni, hanem azt amit a myRaiffeisen applikációhoz adtál meg a regisztráció során.

Sikeres átutalás esetén az alábbi képernyő fogad majd. Innentől már nincs további teendőd a számla fizetésével kapcsolatosan:

Ezt követően a számlatörténetben megjelenik az utalásod, amit ha megnyitsz, látni fogod az utalásod részleteit is:

A részletekben megtekinthető a címzett neve, az átutalt összeg, a számlaszám amire elvégezted az utalást és a közlemény mezőben fog szerepelni a számla sorszáma. Teszt adatokkal dolgoztunk a képernyőmentések elkészítése során.


Amennyiben további kérdésed adódik, keresd kollégáinkat bizalommal.

Abban az esetben, ha te is szeretnéd beállítani az azonnali fizetési lehetőséget, bővebben itt olvashatsz erről: Hogyan tudom bekapcsolni az azonnali számla fizetés funkciót?